Wyposażenie

Od połowy 2015 roku ponad 2 tys. studentów będzie mogło kształcić się zgodnie z najnowszymi edukacyjnymi standardami. Nowe skrzydło Gmachu Wydziału Transportu będzie wyposażone
w najnowocześniejszy sprzęt oraz systemy ICT (Information and Communication Technology).
Na całkowitej powierzchni ponad 2 661 m2 powstanie m.in.: 10 specjalistycznych laboratoriów,
1 aula, 41 pomieszczeń dla kadry naukowo-dydaktycznej i administracyjno-biurowej, węzły sanitarne, pomieszczenia gospodarcze oraz miejsce rekreacji. W nowym skrzydle zaplanowano umieszczenie wszelkich instalacji w ścianach bocznych, co umożliwi dowolne kształtowanie powierzchni użytkowej.

W dobudowywanym skrzydle budynku zostaną zastosowane kompleksowe rozwiązania zapewniające dostęp do edukacji osobom niepełnosprawnym, zarówno z zewnętrz budynku jak i wewnątrz budynku (windy, odpowiednio wyposażone łazienki, odpowiednia szerokość drzwi, wyposażenie okien
w pomieszczeniach przeznaczonych wyłącznie dla osób niepełnosprawnych w zamki umieszczone
na odpowiednich wysokościach, posadzki poszczególnych kondygnacji na jednym poziomie,
wszystkie pomieszczenia oznakowane systemem Braille’a, układ pomieszczeń gwarantujący możliwość swobodnego przemieszczania się w budynku).

Laboratoria i pomieszczenia zostaną wyposażone w:

- specjalistyczne systemy radiokomunikacyjne, teleinformatyczne oraz telekomunikacyjne dla transportu,

- nowoczesny tor przetwarzania sygnału,

- instrumentarium do tworzenia systemów sterowania i diagnostyki, w tym prototypowania już na etapie projektowania,

-narzędzia do przetwarzania i analizy obrazów, takie jak: szybka transformata Fouriera (FFT) dla obrazu, sieci neuronowe do analizy obrazów czy zbiory rozmytych lub zaawansowanych technik obliczeń statystycznych,

- jeden z nowocześniejszych systemów komputerowych sterowania ruchem na stacji kolejowej – WT UZ (wykorzystywany również w Metrze Warszawskim), systemy zdalnego sterowania i kierowania ruchem (ILTOR),

- komponenty Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS – systemu umożliwiającego swobodne poruszania się pociągów w sieciach kolejowych poszczególnych państw bez konieczności zatrzymywania się na granicach oraz wymiany lokomotyw lub maszynistów), różnego typu nadajniki umożliwiające lokalizowanie pociągów wraz z urządzeniami programującymi oraz komputerowe platformy wymiany informacji,

- rzutniki i tablice interaktywne umożliwiające ciekawą prezentację materiałów multimedialnych
i rysunków, tablicę kopiującą o funkcji zbliżonej do flipchart z możliwością m.in. zapisania i wysłania danych jako załącznika e-mail urządzenia do transmisji dźwięku i obrazu, pozwalające przystosować laboratoria do kształcenia studentów na odległość (platforma e-learningowa),

- w pełni funkcjonalny system magazynowy WMS (Warehouse Managemet System) zintegrowany
z nowoczesnym wyposażeniem ADC (Automated Data Collection) takim jak urządzenia RFiD,
Voice-picking i terminale radiowe ze skanerami kodów graficznych,

- oprogramowanie inżynierskie do symulacji i analizy procesów logistycznych w przedsiębiorstwach produkcyjnych i dystrybucyjnych,

- system SCM (Supply Chain Management) oraz programy do zarządzania przedsiębiorstwem transportowym i organizacji procesów przewozowych i celnych wraz ze stanowiskami demonstracyjnymi wyposażonymi w symulatory tachografów cyfrowych,

- makietę kolejową z terminalem intermodalnym zintegrowana z nowoczesnym, w pełni automatycznym systemem sterowania ruchem kolejowym na szlakach i stacjach kolejowych wykorzystywanym
do prowadzenia ruchu na sieci kolejowej Polski,

- oprogramowanie służące do kompleksowej organizacji ruchu kolejowego na sieci kolejowej (konstrukcja rozkładu jazdy pociągów, zarządzanie terminalem intermodalnym) oraz zarządzania ruchem na sieci kolejowej. Oprogramowanie to jest wykorzystywane przez zarządców infrastruktury
i przewoźników kolejowych w Polsce,

- tor PRT (Persanal Rapid Transit) – pojazdów nie kolidujących z istniejącą infrastrukturą miejską, umożliwiających transport osób w systemie door to door,

- urządzenia umożliwiające badanie wózków inwalidzkich i innych obiektów wspomagających osoby niepełnosprawne.

Nowoczesne wyposażenie znacząco przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia studentów
poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych w zakresie transportu.
Możliwości korzystania z wysoko wykwalifikowanych zasobów ludzkich podniosą poziom innowacyjności gospodarki.
banner_politechnika1
Image